Daintree National Park

15 augustus 2014 - Daintree, Australië

Hieperdepiep hoera! Robert is vandaag jarig maar of hij er veel van gaat merken?! We hebben eerst maar eens rustig uitgeslapen en ik heb hem ontbijt op bed gegeven ( dat is in een camper niet zo moeilijk!). Daarna kon hij weer gaan rijden. Gelukkig heeft Robert er geen hekel aan en maar goed ook! De weg naar het regenwoud is zoals ik het al verwachtte niet de makkelijkste maar je blijft er wel heel alert bij. Een prachtige route via de Captain Cook Highway brengt je via Mossman en Port Douglas naar het Daintree park. De straat gaat helemaal langs de kust op enerzijds en aan de andere kant van de straat ligt het regenwoud. Een tegenligger in de bochten is ook altijd spannend maar gelukkig blijkt de straat er toch op berekend te zijn. De luchtvochtigheid was 98% dus zeg maar dat het regende! We zij tenslotte ook in het Regenwoud!  Via de ferry die ons over de Daintree River bracht kwamen we naar 12 km aan op het Daintree discovery centre. Hier hebben ze in het regenwoud een boardwalk gemaakt waarmee je door het regenwoud loopt zonder de bodem en de wortels te beschadigen. Gelukkig voor mij is het winter hier en regende het dus heb ik de beloofde boomslangen niet gezien! Nadat we natuurlijk weer de nodige foto's hadden gemaakt ging het weer avontuurlijk terug naar onze camping. De terugweg leek iets korter te zijn, maar ja,  we gingen nu de berg naar beneden!

Terug in Cairns hebben we gezocht naar een plekje voor onze camper voor de nacht dat we op het rif slapen. Laat dit nu net tegenover een winkel met didgeridoo's zijn! Nadat Robert er een aantal had uit geprobeerd is er een keuze gevallen en wordt hij naar Nederland gestuurd. Toch nog een verjaardagkado!