The Entrance

26 augustus 2014 - Seaham, Australië

Vandaag heeft John ons uitgenodigd om bij hem te komen BBQ. Het hele gezelschap verhuisde naar Newcastle waar John woont. Sinds een paar weken hebben ze ook een nieuwe hond, een Corgie, Jazzy. Hij fungeerde als een stofzuiger, geen kruimeltje vlees ging verloren!  Hun oude hond, Nigel, vindt het allemaal wel best en bleef lekker binnen liggen. Na het eten zijn we met z'n allen op pad gegaan naar The Entrance. Een plaats aan the Central Coast. Ook al was het zondag, er was een gezellige drukte in het plaatsje. Hier worden ook 1 x per dag de pelikanen gevoerd en dat zijn er een behoorlijk aantal. Ze lopen gewoon door de straten en zijn al helemaal gewend aan de mensen. Toch heel wat anders dan de duiven bij ons in de stad. Na het voeren gaan de pelikanen weer op hun zandbanken zitten en laten ze zich rustig door alle fotografen fotograferen.

Weer terug in Brandy Hill hebben de jongens zich weer achter hun computer/spelletjes gevoegd en hebben wij nog een paar potjes rummikub gespeeld.

De volgende ochtend zijn we vroeg naar Erik gewandeld. Hij voert bij hem thuis s'ochtends de vogels en er komen er dan ook heel wat naar zijn huis. De witte kaketoes zijn er al en ook de kleine groene papagaaien. Normaal zijn het er meer maar omdat het winter is is het nu minder. Erik heeft als hobby o.a.fotografie en maakt veel 3D foto's. Van hem kregen we een CD met 3D foto's van allerlei Australische vogels en andere dieren incl. 3D bril! Prachtig!!

Dinsdag hebben we Cor en Doortje meegenomen met een autoritje in hun eigen omgeving. Zoals vaak blijkt de nabije omgeving mooier dan gedacht en zijn er ook goede restaurants buiten de toeristische plaatsen.  De jongens hebben voor hun zelf gekookt, in dit geval kangoeroevlees. Na thuiskomst hadden we allemaal lekker gegeten (ook de jongens!) en zit er weer een dag op. Woensdag avond komt iedereen weer afscheid van ons nemen. Ik zie er toch een beetje tegenop.

1. José Holtus:
    26 augustus 2014
    Hoi Robert en Gabrielle en jongens,
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. Helaas, voor jullie is het eind in zicht en komt de terugreis steeds dichterbij.
    Het was fantastisch om jullie te volgen met alle verhalen en foto's die jullie stuurden, erg leuk.
    Nog een paar fijne dagen en een goede reis volgende week.
    Groetjes José en Bert.