Shark and ray centre

22 augustus 2014 - Nelson Bay, Australië

Het shark and ray centre ligt op weg naar Nelson bay, Port Stephens. In dit gebouw hebben ze een aantal ' zwembaden' voor haaien en roggen. Je kunt ze voeren maar dat mag niet met de handen aangezien haaien nogal wat tanden hebben! Je kon gebruik maken van een stok waaraan een grote wasknijper zat. We kregen elk een plastic bekertje met lekkere hapjes voor de haaien en roggen: inktvis, garnaal en andere ondefinieerbare stukjes. Aan de wasknijper kon je een stukje vis klemmen en de roggen en haaien zogen het zo van het stokje af. Bij elke  ' hap' die een haai neemt zuigt hij per seconde 6 liter water naar binnen.  De jongens kregen elk een regenbroek met laarzen aan zodat ze in het water konden staan bij de vissen. Bij de haaien was dit gelukkig niet toegestaan maar in een ander bassin zwommen kleinere haaien en roggen en konden de heren met de dieren knuffelen en aaien!  In dit centre hebben ze ook de grootste pijlstaartrog die ong. 300 kg weegt. Ik had me er niet veel van voorgesteld maar het was erg interessant en vooral leuk. Toch maar weer een haai en roggen geaaid!

Aan de kust langs Newcastle liggen ineens grote zandduinen waar je een hele dag kunt rijden met een 4wd. We begrepen dat ze ook kamelen hebben waarop je kunt rijden. Dat gaan we morgenochtend dan maar uitproberen!

1. Dennis, Rian en Sven:
    22 augustus 2014
    Veel plezier morgen met het rijden op de kamelen. Dit is erg grappig en leuk, hebben wij een aantal jaar geleden ook al eens gedaan. En natuurlijk nog een hele fijne laatste vakantieweek voor jullie in Australie. Groetjes Dennis, Rian en Sven
  2. Ben & Anita:
    22 augustus 2014
    Hallo familie Wijnands! Wat een geweldige belevenissen allemaal!
    Geniet nog even en alvast een goede reis terug naar de ook mooie Achterhoek!
    Even een mededeling: De vader van Ben is afgelopen week na een kort ziekbed in alle rust van ons heengegaan. Ondanks verdriet overheerst de dankbaarheid voor zijn rijk en lang leven.
    Hartelijke groeten van ons uit de Gaanderhei.