Kuranda

18 augustus 2014 - Kuranda, Australië

Vanochtend ging het met de kuranda scenic railway vanuit Smithfield naar Kuranda. De rit duurde 2 uur en ging dwars door de wet tropics, via tunnels en bruggetjes naar Kuranda. In Kuranda wilden we graag naar het Tjapukai theater waar we 19 jaar geleden ook waren geweest. Op de folders werd echter met geen woord gerept over dit theater! Het bleek verhuisd te zijn in 1998 naar Smithfield. Omdat we er toch graag naar toe wilden hebben we de " Tjapukai by night" geboekt voor vanavond. In Kuranda hebben we de Australian Butterfly Sanctuary en Birdworld bezocht. Immens grote vlinders in fel blauw en groen en allerlei andere fladderden om ons heen. In Birdworld had ik bij binnenkomst al gelijk een papagaai op mijn hoofd zitten! Prachtig gekleurde vogels die gek op glimmende spulletjes zijn. Nadat we alle vlinders en vogels achter ons hadden gelaten had Nico een kraampje gespot met allerlei spullen gemaakt van kangoeroeleer en natuurlijk moest er een souvenir worden gekocht! Tussen alle tassen en pantoffels lagen er ook een paar stropdassen van kangoeroeleer,  dus....

Robert had ondertussen weer een kraam met didgeridoo's gevonden en was uitgebreid met de verkoper aan het praten. Heel interessant. Nog gauw even een paar winkels binnen gekeken en daarna weer met de Skyrail terug naar beneden. Je zweeft gewoon boven het regenwoud en je kunt de verschillende planten en bomen van de andere kant bekijken. Je kunt je wel voorstellen wat voor een uitzicht we hadden!

Bij binnenkomst bij het Tjapukai theater kregen we gelijk een welkomstdrankje aangeboden. We kwamen er ook achter dat we zo'n beetje de enige Europeanen waren en voelden ons een beetje verdwaald tussen de Japanners. De jongens vonden het echter geweldig vooral hun Engelse uitspraak. Niet lang naar binnenkomst kwamen de aboriginals binnen. Één al spelend op de didgeridoo. We werden meegenomen naar buiten om te ' helpen'  met vuur te maken op de ouderwetse manier. Alle Japanners waren erg onder de indruk, ik denk dat wij iets nuchterder zijn. Op deze avond konden we deelnemen aan een buffet waarna de show binnen verder ging. Na afloop konden we met de artiesten op de foto. Ik had het al voor elkaar gekregen om voor de Japanners aan de beurt te komen, zat al tussen de aboriginals toen iemand vroeg of de hele familie niet op de foto wilde!? Nico vond dat ik niet mocht klagen, ik zat tenslotte nu met 9 mannen op de foto!!

Morgen weer met het vliegtuig naar Brisbane en daarna Newcastle en zit de camperreis er ook alweer op. Een mooie, geweldige belevenis waar we op terug kunnen kijken.