Dag twee op het Great Barrier Reef

17 augustus 2014 - Cairns, Australië

Het is in ieder geval een apart gevoel om op een boot te slapen. Normaal gesproken voel je je alleen zo na een feestje. Het lopen op een varende boot ging al steeds beter en ook het inschenken van koffie en thee hadden we onder de knie. De heren konden vandaag weer 3 duiken maken en Nico en ik weer snorkelen. Gisteren hadden wij geluk om een zeeschildpad te zien in het reef. Vandaag werden de jongens om 6 uur gewekt om om half 7 met hun eerste duik te beginnen. Nico en ik hebben ons nog een keer omgedraaid en hebben om half 9 weer gesnorkeld nadat we naar een ander reef waren gevaren: Saxon reef. Hier op Saxon reef leven weer andere vissen lijkt het en we hebben in ieder geval de White tip reef shark en de Black Point reef shark gezien. Ze zwommen heel rustig onder ons door. Met duiken hebben de jongens o.a.een pijlstaartrog gezien. De bodem ligt bezaaid met "zeekomkommers". Een uit de kluiten gewassen rups lijkt het in alle kleuren en maten ( 60 cm) . De duikgids pakte ze zo van de zeebodem op. Natuurlijk deed Robert dat ook tijdens het snorkelen! Ook de maori wrasse was weer aanwezig maar nu niet zo groot. Na de lunch konden we nog één keer snorkelen op het Norman reef en daarna gingen we weer met de " reef experience "  terug naar de haven in Cairns en terug naar de camper. De camper leek nog na te schommelen van de zee en wanneer we onze ogen dichtdeden voelde we het duikmasker en snorkel nog zitten!  Al met al 2 volle dagen en 1 nacht op het rif, Robert  6 duiken erbij en de jongens elk 5 duiken!