Melbourne

4 juli 2014 - Abbotsford, Australië

Alweer een paar dagen Melbourne erop zitten. Gisteren naar het strand van Brighton beach geweest. Op het strand staan de bekende badhuisjes in prachtige kleuren. Deze staan er al heel lang en de mensen betalen er een behoorlijk bedrag voor om zo,n huisje te bezitten. Op het strand mag n.l. tegenwoordig  niets meer gebouwd worden. Het weer was prachtig en we hadden goed uitzicht op de skyline van Melbourne. Alleen is het hier natuurlijk nog winter en was de wind koud. De temperatuur ligt hier overdag bij ong. 6 graden. Nadat we op het strand goed waren uitgewaaid en in het water de nodige kleine zeesterren hadden gevonden zijn we naar de Royal Botanical Garden gegaan. Een van de vele parken van de stad. Allerlei kamerplanten staan hier gewoon als reuzen in de tuin!! Een prachtig park en zeker de moeite waard! Nieuw in Melbourne is de 'Melbourne Star'. Een soort 'London eye' maar dan in Melbourne!! Het is pas een half jaar in bedrijf en geeft een geweldig uitzicht over het uitgestrekte Melbourne. Melbourne heeft trouwens de grootste populatie Grieken en Italianen buiten Griekenland en Italië.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt langs de Yarra River. Deze rivier loopt dwars door de stad heen. Een paar minuten van de drukte van de stad zit je zo in het natuurgebied met waterval en al. De rest van de dag de stad in geweest met bus en tram. Aangezien we samen met 11 personen zijn was het toch een kleine uitdaging om bij elkaar te blijven. Het is toch wel heel gemakkelijk nu de jongens iets ouder zijn en zichzelf kunnen redden. Het is vooral makkelijk dat ze goed Engels kunnen praten (handig voor mij!) In de stad staan nieuwe en oude gebouwen  door elkaar heen en zorgen voor een hele gezellige sfeer. Van alles is er te koop. Maar waar Melbourne vooral bekend voor staat is zijn heerlijke koffie! En gelijk hebben ze....

Morgenvroeg vertrekken we naar Ballarat (ong. 2 uurtjes rijden), naar Sovereign-hill.