Dag uit in Yarra Valley

3 juli 2014 - Abbotsford, Australië

Vandaag gingen we naar Healsville Sanctuary: een dierenopvangcentrum. Het is een kleine dierentuin met alleen inheemse Australische diersoorten, waarvan enkele met uitsterven bedreigd. Bijzonder is o.a. The Tasmanian Devil. Een wat op een vos lijkend maar wat korter en gedrongen beestje met enorm sterke kaken dat op het eiland Tasmanie lijdt aan een vorm van oogkanker. Door een bepaald fokprogramma worden ze resistent gemaakt en weer teruggefokt op het eiland.

Daarnaast de Platypus. Uit overleveringen is dit diertje ontstaan door een zwarte zwaan en waterrat. Een fabeltje. Bijzonder is dat de Platypus een wat op bever gelijkend beestje een zwarte snavel van een zwaan heeft en voorpoten. De rest lijkt op een bever. Echter, het is samen met de Echidna een diersoort dat eieren legt waaruit jongen geboren worden die met melk groot gebracht worden als bij zoogdieren. Uniek in de hele wereld.

Het parkje is klein en overzichtelijk en alleen al om de boomsoorten een bezienswaardigheid. Een vogelshow van kleine papegaai tot roofvogels was ook een van de hoogtepunten.

We sluiten de dag af met een bezichtiging aan een wijnmaker in Tarra Warra waar we een korte proeverij houden. De shiraz is wat mij betreft hun winnaar. De merlot en cabernet sauvignon, vielen niet in de smaak. Wel de chardonnay.

Wat verderop wat kaasjes geproefd, bijzonder was het kaasje van geitenmelk gemaakt met aan de buitenkant as.( wit van binnen,zwart van buiten) uren later nog steeds de stroeve smaak van as in de mond. Robert

1. Joerg:
    2 juli 2014
    hoi Familie Wijnand,

zo te horen is alles bij jullie perfect -
    Robert maar zuipen en de rest moet met de doorst vechten;))
    groeten Jörg en Martina
  2. Kirsten:
    2 juli 2014
    Ha wereldreizigers! Leuk verhaal over die wijn maar...hoe heet die wijnmaker in Tarra Warra? Ben wel nieuwsgierig.
    Ben verder hardstikke jaloers op jullie! Geniet ze! Groetjes Kirsten
  3. Rob:
    4 juli 2014
    Hallo allemaal,

leuk om jullie reis te volgen, heel veel plezier !!!
    Groeten Rob