Port Stephens

10 juli 2014 - Port Stephens, Australië

Mijn oom en tante wonen aan het eind van een doodlopende weg waar het dus erg rustig is. Het is een welkome afwisseling van de drukte van de stad. Het huis heeft geen bovenverdieping maar is groot genoeg. Waarom zou je ook een bovenverdieping bouwen als je genoeg grond hebt: 1 hectare. Er staan veel bomen in hun tuin en terwijl bij ons af en toe een paar verdwaalde egeltjes te vinden zijn staan hier de kangoeroes gewoon in de achtertuin!  Ze zijn niet echt schuw en kijken net zo verwonderd naar ons als wij naar hun. Ook allerlei verschillende vogels zijn hier te vinden, de kaketoe, butcher birds, Magpies ( een soort kraai) en natuurlijk de kookaburra. De geluiden die deze vogels maken zijn niet te vergelijken met onze vogels. Vooral de kookaburra heeft een speciaal geluid, het lijkt wel of hij je staat uit te lachen! Elke morgen rond 6 uur begint hij met zijn concert en heb je geen wekker meer nodig. Het is maar goed dat we hier vroeger naar bed gaan dan thuis. Rond 5 uur begint het hier donker te worden en rond half 6 is het donker. Je hebt dan het gevoel dat het minstens 11 uur is. De jongens hebben geluk dat mijn oom een biljart tafel in huis heeft staan en ze beginnen er al aardig handig in te worden. Mijn oom heeft ook een draaibank in de schuur staan en Bastiaan en Jeroen hebben al hun eerst kaarsenstandaard gedraaid!

Vandaag zijn we naar Port Stephens geweest. In de zomer is het er een drukte van belang met allerlei watersporten. Er worden dolfijnen en walvistochten georganiseerd. Rond deze tijd is de kans dat je vanaf de kust een walvis kunt spotten het grootst omdat deze dieren in deze periode vanuit Antarctica naar de warme wateren van Australië komen om hun kinderen te krijgen. We zijn niet op een boot geweest omdat er teveel wind was maar hebben wel een 160 meter hoge uitkijkpost beklommen waarvan je de walvissen zou kunnen zien, helaas...we hebben er geeneen gespot maar wel genoten van een geweldig uitzicht over de Tasmaanse zee.

De jongens hebben nog een flinke wandeling over het strand gemaakt waarna ook zij een beetje moe waren. Al met al een sportieve dag!