Hunter Valley

11 juli 2014 - Pokolbin, Australië

Vandaag zijn we met vier mannen op pad gegaan naar de Hunter Valley, het oudste wijngebied van Australië, om precies te zijn in Pokolbin. In het reisboek van Australië worden gek genoeg wijnhuizen genoemd die de plaatselijke bevolking niet aanbeveelt.

We kiezen hier dan ook niet voor. Als eerste gaan we naar Peterson House dat bekend staat om zijn bubbeltjes wijn. Een heerlijke blanc de blanc chardonnay en een huis favoriet Pink Blush,een rosé. Heerlijk fruitig en fris.

Honderd meter verderop komen wij bij MC Guigan Wines. Ze genieten hier enorm in aanzien. Voordat we wijn gaan proeven starten we met lokale kaassoorten, voortreffelijke cottage cheese achtige daarna de camembert die zo lekker is dat ze de prijzen zo hebben opgeschroefd dat je er geen kaas meer van lust. Tot slot de stilton soort, tongstrelend. Op naar de wijnen. Prachtige ambience vriendelijke bediening. Opvallend lekker is de cabernet sauvignon, de andere shyraz en merlot vielen niet bij ons in de smaak. De prijzen starten bij 20 aus.dollar, omgerekend een slordige 14 euro. oplopend tot 180 dollar, 125 euro.

Op naar nummer 3, nog 147 te gaan, zoveel wijnhuizen zijn er ongeveer in deze vallei, Hungerford Hill. Prachtig wijnproeflokaak met dezelfde wijnen als onze voorganger, ze wijken niet veel van elkaar af, maar met een beauty en wel de heavy metal, een echte kanjer. Nummer 4 en 5 zijn buren, eerst Tempus Two die al niet veel afweek van de vorige wijnhuizen, voor onervaren proevers als ons begint alles al op elkaar te lijken, weken we snel uit naar de buurman omdat er een luidruchtige ploeg binnenkwam. Meerea Park heeft zich uitsluitend op de shiraz gespecialiseerd, opvallend goed is de 2011 The Aunts zeer fruitig voor 30 dollar en de Black, donkerrood van kleur, krachtig en zeker 20 jaar houdbaar, kost helaas 190 dollar.

Hier hebben we het bij gelaten voor vandaag. We hadden nog enkele chocolade proeverijen kunnen doen want die vind je hier ook overal.

Al met al een leuke dag met veel zon en een strak blauwe lucht en 20 graden celcius.

Op de terugweg nog even de tuin van neef John en zijn familie bezocht. De bananen bomen inkl. jonge bananen, koffieplanten, bijna rijpe bonen bewonderd, daarna. citroenen en mandarijnen geplukt voor na het eten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kirsten:
    11 juli 2014
    Wat een mooie foto's! Het is echt een hele andere wereld. En wat hebben jullie al een eind gereisd! Ik heb al die wijnhuizen terug kunnen vinden in m'n wijnatlas! Het is daar echt een walhalla voor wijnliefhebbers geloof ik! Ik ga vast sparen......
  2. Dennis, Rian & Sven:
    11 juli 2014
    Hey vakantiegangers!

Wat een mooie verhalen en belevenissen.
    Net ook even door de foto's gekeken wat mooi is het daar toch! Slim trouwens van het kaas proeven steeds lekkerder maken en dan zou je je zowat verslikken als je de prijs hoort, snel maar weg spoelen met een slokje wijn ;-D!

Geniet nog lekker van jullie vakantie!
    Groeten,
    Dennis, Rian & Sven