Auckland

22 juli 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we onze reis naar Auckland via de kiwi scenic railway voortgezet. Aangezien familie van Robert in Drury woont besloten we om niet in Auckland maar in Papakura uit te stappen. Dit scheelde ons weer een uur in de trein, alleen bleek de trein niet van  plan te zijn hier te stoppen. De conducteur was echter zo vriendelijk om alleen voor de fam. Wijnands in Papakura te stoppen! We kregen zelfs nog een compliment toen bleek dat we met z'n vijven maar 2 koffers bij ons hadden!

We werden op het station opgehaald door Rick die ons direct enthousiast over Auckland begon te vertellen. De volgende dag gaan we alweer naar Sydney terug dus weer veel te weinig tijd.

Ook de volgende dag heeft Rick en zijn vrouw ons door de stad heen getaxied en ons de mooie uitkijkpunten laten zien. Ik voelde me net als die andere... uitstappen, zoveel mogelijk foto's maken en snel weer instappen om vervolgens bij het volgende uitstap punt het zelfde te doen. Thuis maar even bekijken wat ik allemaal heb gezien....

We waren maar wat blij dat ze dat voor ons wilde doen anders hadden we nooit zoveel van de stad gezien.

Om 15:30 vertrok ons vliegtuig vanaf Auckland naar Sydney en doordat Australië 2 uur tijdsverschil met New Zealand heeft kwamen we om 5 uur in Sydney aan. Met de taxi vervolgens naar ons hostel gegaan en heerlijk gegeten in Chinatown, Sydney. Daarna toch maar vroeg naar bed. Jetlag??