Sydney

24 juli 2014 - Sydney, Australië

Heerlijk geslapen in een backpacker hostel. Qua leeftijd passen we hier misschien niet meer tussen maar de jongens compenseerde dat weer! Tijdens het ontbijt bleken toch nog meer families hier te verblijven. MIjn neef Paul komt vandaag ook vanuit Melbourne naar Sydney gevlogen om ons hier rond te leiden.

Als eerste zijn we naar het Powerhouse Museum geweest en vervolgens met de ferry naar Manly. Manly is een suburb van Sydney en ligt in het noorden. In de zomer is dit een druk strand en zelfs nu waren er surfers en zwemmers. Voor ons was de temperatuur redelijk maar om nu het water in te duiken...

In het donker zijn we met de ferry terug naar Circular Quay gevaren. De harbour bridge en opera house zijn prachtig verlicht en heel Sydney ligt om je heen. Wat een grote stad! Alleen in Sydney en Melbourne samen wonen al haast de helft van alle inwoners van Australië!

Ook s'avonds blijft het hier druk. Er schijnen meer taxi's in Sydney te rijden dan particuliere auto's en de voetgangers zijn nog meer vertegenwoordigd. Onvoorstelbaar hoe actief deze stad is. Voor ons was het genoeg om even op een terrasje te zitten (midden in de winter!). Nadat we genoeg autogassen hadden gesnoven weer terug naar ons backpackers nest!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl