Illusions

12 augustus 2014 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend werden we om 7 uur opgehaald bij onze camping voor een dagje duiken/ snorkelen met het zeilschip "Illusions". Dat betekende dat onze wekker om half 6 afging, hoezo vakantie?! We hadden geluk want we waren maar met 16 gasten op de boot. Na bijna 2 uur varen kwamen we aan op Blue Pearl Bay on Hayman Island, 1 van de 74 Whitsunday Islands. Robert en de jongens waren de enige die gecertificeerd duiker waren en konden samen met de duikinstructeur een duik maken. De rest werd via een bootje naar het strand gebracht. Het in en uitstappen van het bootje was nog het moeilijkst van allemaal. Eenmaal op het strand bleek deze te bestaan uit allemaal schelpen en puimsteen (pommes in het Engels). Het bleek onmogelijk om hierop met blote voeten te lopen. Na 2 meter in 5 minuten te hebben afgelegd konden Nico en ik de flippers aandoen en beginnen met snorkelen vanaf het strand. Na een paar keer het water geproefd te hebben ( het is echt zout!) konden we de koralen en de vissen goed zien. Prachtige regenboogvissen en allerlei andere. Even later kwamen de jongens terug van het duiken. Zij hadden alle vissen van Nemo gezien, zelfs Nemo in zijn koraal! Na 2 uurtjes voeren we verder naar het Langford reef. Een zandstrand midden tussen de eilanden. Voordat we daar aankwamen zag Robert onderweg een paar walvissen en de kapitein stuurde zijn boot erop af. Prachtige dieren die walvissen! Daarna toch naar het reef. De jongens hebben daar gesnorkeld en een grote zeeschildpad gezien, geaaid en gefilmd! Hierna helaas weer terug naar het vaste land maar die trip duurde nog 2 uur.

Wederom een prachtige dag op Whitsunday Islands!