Mantaray

13 augustus 2014 - Airlie Beach, Australië

Vanochtend konden we een half uurtje later opstaan. We werden om half 8 opgehaald door de chauffeur van 'Mantaray'. Een iets grotere boot waarop we in totaal met 35 mensen de dag zouden verbrengen. De crew is weer erg vriendelijk en geduldig en je voelt je dan ook gelijk op je gemak. Aangezien dit geen zeilschip is waren  we in een kleine 2 uur bij Whitsunday Island, het grootste eiland van alle 74. Wederom werden we met een klein bootje naar het strand gebracht en weer was het strand gemaakt van koralen. Gauw de schoenen weer aan en een wandeling gemaakt naar de andere kant van het eiland. Deze eilanden behoren allemaal tot het Wereld erfgoed en je mag dan ook helemaal niets meenemen van het eiland. Waarom zou je ook het is prachtig dus vooral zo laten. We hebben eerst van het uitzicht genoten over Whithaven Beach en daarna zijn we er naar toe gewandeld. Een prachtig wit strand, zo wit als sneeuw!! Heel bijzonder om te zien en met je voeten te voelen. Heel wat beter dan het strand aan de andere kant van het eiland! Hierna weer terug met het bootje naar de boot en verder naar Hooks Island. Hier hebben we in de Luncheon Bay gesnorkeld en de jongens hebben hier 2 x gedoken.  Ze hebben hier de Banded wobbegong (haai), Butterflyfish, Surgeonfish, Napoleon Maori wrasse ( vis van 1,50 lang, 80 cm hoog en 40 cm dik!!!),  Moorish Idol, Short findbatfish en een Trigger fish gezien. Om half 4 ging het weer terug naar het vaste land. Bastiaan heeft tijdens het duiken gefilmd en foto's gemaakt. Ook deze laatste dag in de Whitsunday Islands is weer geslaagd en de jongens hebben er al weer 3 duiken bij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joerg:
    15 augustus 2014
    Herzlichen Glückwunsch allerseits vor allen Dingen dir Robert! Jetzt bist du auch 45 und gleichzeitig auch noch in Australien ich lese mit Begeisterung euren Blog und erhoffe mir noch einige tolle Storys von eurem Wahnsinnsurlaub und freue mich gleichzeitig dich schon bei der nächsten Probe wieder zu sehen bis dahin euch allen schönen Urlaub tschüss
    P. S. Genieße von dem leckeren australischen Wein,
    trink einen für mich mit!
  2. Dennis, Rian en Sven:
    15 augustus 2014
    Robert, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat is nu mooier om dat in australie te vieren. Voor jullie allen een hele fijne dag gewenst! Het moet voor jullie toch wel een zeer bijzondere vakantie zijn als we de verhalen lezen en steeds weer de mooie foto s bewonderen. Groetjes aan iedereen vanuit Terborg, waar het nu de laatste dagen helaas regelmatig regent :)
  3. Kirsten:
    15 augustus 2014
    Van harte gefeliciteerd Robert! En ook met terugwerkende kracht nog de felicitaties aan Gabriëlle, Bastiaan en Jeroen (kan nog wel hè!) Ik drink er vanavond een lekker wijntje op! Wel binnen want het is in Didam ook nat buiten.
  4. Andreas:
    15 augustus 2014
    Hi Robert ! Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag ! Ich wünsche dir einen schönen Tage mit Freunde und Familie . Ich verfolge geregelt eure Reiseberichte : einfach Toll !!! Internetverbindung klappt nicht immer :(( . Freue mich euch bald wieder zu sehen !!! Genießt die Zeit . Grüße an alle :)) . LG Andreas
  5. Sanne Wessels:
    16 augustus 2014
    Hallo familie Wijnands,

Wauw, wat maken jullie veel bijzondere en mooie dingen mee! De foto's zien er GE-WEL-DIG uit en de verhalen klinken super! Ik wens jullie vanuit Megchelen, ook namens de rest van de leden van de Harmonie, nog heel veel plezier toe daar de laatste 2 weken en tot snel!

GENIET ERVAN!!

Groetjes uit Megchelen, Sanne

P.S. Robert, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag van gisteren. Hopelijk heb je een SUPER verjaardag gehad!