Koorana croc farm en Cooberrie Park

9 augustus 2014 - Yeppoon, Australië

Via Town of 1770 zijn we aangekomen bij Emu Park. Beide plaatsen liggen vast aan de kust en dus maar een paar minuten wandelen voordat je op het strand bent. Het uitzicht is wederom perfect en we hebben een paar korte strandwandelingen gemaakt. Ten zuiden van Emu park ligt de Koorana croc farm. Hier hebben we een rondleiding gekregen en gezien hoe de krokodillen werden gevoerd. Er was een grote ' vijver' met 25 zoetwaterkrokodillen en een aantal aparte buitenverblijven voor de iets grotere ' saltwatercrocs'. Ze zien er wat lui uit maar eenmaal in het water zijn ze behoorlijk snel. Krokodillen zijn beschermde diersoorten. Deze farm wil het illegaal doden en verkopen van de huiden voorkomen/verminderen door krokodillen te kweken voor de huiden en deze goedkoop te verkopen zodat de zwarte markt instort. Na afloop van de rondleiding mochten de heren nog een 3-jarige krokodil vasthouden van een kleine meter. Natuurlijk hebben we de nodige foto's gemaakt van deze stoere mannen. Na aandringen van de heren heb ik de krokodil ook 2 x aangeraakt met een vinger, pfff, wat een overwinning!

Via de capricorn Coast zijn we verder gegaan naar Yeppoon. Halverwege de scenic route ligt de uitkijkpost Bluff Point in het Capricorn Coast National Park. Van hieruit zouden we zeeschildpadden kunnen zien in het water maar helaas, niets gezien. Misschien was het nog te vroeg. Net boven Yeppoon ligt het Cooberrie Park Wildlife Sanctuary. Een soort kinderboerderij waar de dieren vrij rondlopen en kunt voeren en een aantal in hokken. Al deze dieren zijn hier in de opvang doordat ze ziek waren of mishandeld. Dieren die terug kunnen worden in de natuur terug gezet andere blijven hier. Bij binnenkomst in het park komt er al gelijk een kangoeroe naar ons toe gehuppeld. Hij heeft allang door dat we zakjes met brokken voor de dieren hebben. Het duurt niet lang of de eenden en de pauwen komen er ook aan. Tot onze schrik lopen de emu's ook vrij rond en willen ook gevoerd worden! Ook konden we foto's  maken met een koala en een slang!  Tot mijn verbazing wilde ze allemaal weer met een slang op de foto! Oké,  ik maak de foto's wel. Dat was voor de heren niet genoeg en dus heb ik de slang ook even aangeraakt. Wat je er allemaal niet voor over moet hebben.... Gelukkig voelde de koala een stuk zachter aan en ook de joey ( jonge kangoeroe)  was meer iets voor mij. Een prachtig parkje waar we allemaal van genoten hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kirsten:
    10 augustus 2014
    Stoere foto's! Maar durfden niet alle mannen met zo'n slang op de foto?
    Volgens mij hebben jullie na dit avontuur minstens 2 weken vakantie extra nodig om weer een beetje uit te rusten!
    Ik vind de verhalen heel leuk om te lezen en ben vreselijk jaloers op jullie......
    Groetjes van Kirsten en rest
  2. Gabrielle:
    10 augustus 2014
    Natuurlijk wel, Kirsten! Als bewijs heb ik een paar foto's meer geupload. Fijn dat je de verhalen leuk vindt. Voor mij is het ook heel leuk om de reacties te lezen! Groetjes Gabrielle