Lord of the rings

17 juli 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington is de stad waar Peter Jackson is opgegroeid. Hier zijn ook een aantal scènes opgenomen voor de lotr en hobbit films. Er zijn verscheidene touroperators die je alle locaties laten zien en nu we er toch zijn willen wij dat natuurlijk ook ( behalve Robert maar hij moest toch maar mee). Een movie tour van een halve dag hadden we in onze gedachte want om nu een hele dag in zo'n busje te zitten leek ons niet wat. Onze gids vertelde ons onder het rijden allerlei achtergrond informatie over de film en over de locaties waarna ze ons naar de locatie bracht. Na allerlei wetenswaardigheden te hebben verteld liet ze ons in het busje de filmscène zien. Je kijkt dan toch met andere ogen! Zo hebben we o.a. de filmlocaties gezien van Helms Deep, Minas Tirith, River Anduin, Gardens of Isengard, Aragorn on shore en Rivendel. De andere gasten hadden een hele dag geboekt en gingen ook nog naar Weta Caves, de plek waar alle special effects worden gedaan. Dit leek de jongens toch ook wel heel interessant en dus boekte we dagdeel erbij en gingen vervolgens hier naar toe. Ik moet toegeven dat het wel heel leuk is om al die attributen in het echt te zien maar natuurlijk deden we dit alleen omdat de jongens het zo leuk vonden...

Ook de studios waar de lotr en de hobbit films zijn opgenomen hebben we gezien, helaas mochten we niet naar binnen en de gids vertelde ons dat er sinds 2 weken weer meer auto's en activiteiten in de studio plaatsvinden. Spannend, met welke film zijn ze nu bezig? Ook in de gebouwen waar de tekenaars zitten brandde licht dus er is weer iets gaande.

Al met al hadden we een hele dag lotr van 10:00 tot 17:30 en zelfs Robert heeft zich niet verveeld!

1. Myrna en emiel:
    24 juli 2014
    hoi familie wijnands ,
    wat een leuke hobbits...lol
    ben nu bij tante tinneke en heb al genoten van al jullie mooie foto's...komen er ook nog mooie fotos van rivendell
    lieve groetjes yvonne