Zealandia

16 juli 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het ontzettend hard geregend en ook overdag werd het niet veel beter. Het weer veranderd hier snel dus het ene moment is het droog en warm en het andere ben je tot op het bot nat en koud. En dat alles binnen het uur.  We wilde toch vandaag iets ondernemen en dus besloten we om naar Zealandia te gaan. Hier hebben ze de oorspronkelijke leefomgeving van de inheemse diersoorten hersteld. Dit konden ze alleen doen door het hele terrein af te zetten met een metalen omheining waar geen muizen, ratten, wezels en vooral geen opossums overheen konden komen. Hierdoor is de balans hersteld en hebben o.a.de vleugelloze kiwi's weer een kans van overleven.

Binnen was een tentoonstelling over het ontstaan en de ontwikkeling van New Zealand. Hier stond ook een Moa, de grootste vogelsoort van New Zealand, die helaas is uitgestorven.  Hij lijkt veel op de struisvogel.  Heel erg leerzaam en interessant en zelfs de jongens vonden het prachtig. Na binnen alle foto's van de inheemse vogelsoorten gezien te hebben werd het tijd om ze in het echt te zien. Een rondleiding van 45 minuten zou ons de nodige informatie geven. De gids was erg vriendelijk maar het weer zat ons niet mee en de vogels lieten zich maar sporadisch zien. Eigenlijk moeten we nog een keer terug met mooi weer maar ja...  Omdat ook wij nu helemaal doorweekt waren van de regen hielden we het voor gezien en hebben we de rest van de middag/avond doorgebracht in ons appartementje.