Op weg naar Cairns

14 augustus 2014 - Cairns, Australië

Vandaag 14 augustus willen we zo snel mogelijk in Cairns aankomen maar dat is wel 620 km! We zijn vroeg vertrokken, om half 8 en zijn om 5 uur s'middags aangekomen op onze camping die we onderweg hadden geregeld. Robert heeft met de nodige pauzes de hele dag gereden en de jongens zijn weer een paar levels gestegen in hun spel!! Op weg naar Cairns komen we weer langs alle suikerrietvelden maar nu komen we ook in het gebied waar de bananen worden geteeld. Hele velden met bananenbomen. Het lijkt of de bomen niet zo heel erg groot zijn maar een aantal meter zijn ze toch nog hoog. Nadat er bananen aan de boom zijn gekomen sterft de boom zelf af maar er zijn dan wel alweer allemaal nieuwe boompjes aan het opkomen langs de oude stam. Het weer wordt steeds warmer en wanneer we in Cairns aangekomen zijn merken we dat we toch echt in de tropen zijn. Vochtig, warm en we gebruiken voor het eerst de airco in onze camper. We hebben voor het weekend een boottocht geboekt maar voor morgen  hebben we nog niets geregeld. Gelukkig hebben ze op de camping genoeg foldertjes en na een selectie gemaakt te hebben besluiten we om morgen nog een paar uur hoger te rijden naar het Daintree National Park. Robert wil graag naar het regenwoud en het is tenslotte morgen zijn verjaardag! Eerst maar even weer een paar uur slapen want zo' n autorit is toch vermoeiend!