Newcastle - Wellington

14 juli 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Aangezien we een aantal dagen geen of weinig internet hadden loop ik een beetje achter met de reisblog. Ik zal proberen in de loop van de dagen dit weer een beetje goed te maken maar de foto's zullen pas weer komen wanneer we terug zijn in Australië!

14 Juli

Maandag 14 Juli heeft Julie ons naar het treinstation in Newcastle gebracht. We konden wel tickets kopen bij zo'n machine maar omdat we van die echte treinreizigers zijn besloten we om de tickets aan het loket te kopen. De vriendelijke medewerkster leek wel blij met een paar 'echte' klanten en maakte dan ook spontaan een praatje met ons. Ze vond het wel goed dat we naar New Zealand gingen maar we zouden er wel achter komen dat Australië mooier is.

Na bijna 3 uur in de trein naar Sydney en 1 keer overstappen op Central Station Sydney kwamen we op Sydney International Airport aan. We waren vroeg en konden dus nog geruime tijd rondsnuffelen tussen o.a.  de parfums, sterke dranken, chocolade en horloges. We hadden Bastiaan en Jeroen voor hun verjaardag en het behalen van hun diploma een duikhorloge beloofd en hier op Sydney airport hebben ze een mooie gevonden.

Met iets vertraging vertrok ons vliegtuig om 18:25 en vlogen we in 3 uur naar Wellington.

In Wellington had ik een shuttlebus besteld die ons naar ons motel zou brengen. Aangekomen bij onze pick-up plek stond de bus er maar toen we mee wilde was hij  ' vol' en vertrok! Tijdens het wachten is Robert aan de praat geraakt met de andere taxichauffeurs en toen er geen volgende shuttlebus meer kwam hebben zij voor ons gebeld en er voor gezorgd dat we alsnog opgehaald werden! Als dank hebben we ze een paar sleutelhangers met klompjes gegeven.

Rond middernacht zijn we in ons motel aangekomen en zelfs de sleutel uit het kluisje halen met de code was geen probleem.

Dus na een hele dag reizen heelhuids aangekomen in Wellington,  New Zealand en omdat het na middernacht was werd ik gelijk gefeliciteerd door de 'mannen' met mijn verjaardag!

1. Theo Dekkers:
    19 juli 2014
    Zag pas afgelopen maandag de mogelijkheid jullie te volgen. Vanaf nu ben ik allert. Gabrielle, van harte gefeliciteerd. Nog een mooie reis samen.
    Groetjes,
    Theo Dekkers