Wellington

15 juli 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

15 juli

Na een dag reizen wilde we het kalm aan doen. We besloten om eerst maar eens met de cablecar vanuit het centrum van de stad naar een mooi uitkijkpunt te gaan. Van hieruit heb je een geweldig uitzicht over Wellington en de haven van de stad. Via de botanic garden, direct naast het eindpunt van de cablecar konden we rustig terug wandelen naar de stad. Wellington ligt eigenlijk vastgegroeid tussen het water en de bergen. De enige mogelijkheid om nog te groeien is door omhoog te gaan. Hier staan dan ook de enige flatgebouwen van het land. Na een prachtige wandeling door de botanic garden kwamen we uit in het midden van de stad waar de regeringsgebouwen staan. Het parlementsgebouw lijkt op een grote bijenkorf waardoor de kiwi's ( zo worden de New zealanders genoemd) het gebouw dan ook de 'beehive' noemen. Regeringsleiders hebben hier nog geen bodyguards nodig en je kunt ze dus zomaar in het wild tegenkomen!  Denk niet dat we er een paar gezien hebben!

De haven van Wellington is prachtig alleen konden we er niet zo van genieten omdat het erg waaide. Ook het ' te papa museum' staat hier. In dit museum ligt o.a. een inktvis op sterk water van meer dan 4 meter lang!. De grootste inktvis ooit gevangen.

Dit was beslist een andere verjaardag dan normaal die we afgesloten hebben met een etentje in een Indisch restaurant!

1. Hubert:
    20 juli 2014
    Waren jullie een keer een paar maanden van ons af, ga je naar....Wellington. De band is blijkbaar toch te sterk ;-)

Heel veel plezier nog en bedankt voor de leuke verhalen.
    Groetjes Boudewijn, Theo en Hubert Welling
  2. Myrna en emiel:
    24 juli 2014
    nico
    succes in 2 havo
    groetjes en nog een hele leuke vakantie gewenst voor jullie allen
    oma en opa en yvonne