Opera house

25 juli 2014 - Sydney, Australië

Vanochtend weer ontbeten bij de backpackers en daarna na "paddy's market". Dit is een soort zwarte markt gecombineerd met een groentemarkt. Na hier even rondgesnuffeld te hebben ( en een massage te hebben gehad) zijn we met de bus naar de city gegaan. Robert wilde graag naar de Art Gallery terwijl de jongens en ik graag naar de tentoonstelling van de tyrannosaurus wilden in het Australian Museum. We hebben ons gesplitst en na 2 uurtjes zaten we weer op een terrasje na te genieten met een heerlijk kopje koffie!

Via de Botanic Garden van Sydney zijn we naar het conservatorium gewandeld. Hier waren we 20 jaar geleden ook al maar toen konden we niet naar binnen. Nu is er een heel nieuw stuk bijgebouwd. Vroeger stonden hier de koninklijke stallen! Robert heeft samen met de jongens even rondgekeken en vervolgens zij we verder gewandeld naar het Opera House. Vanavond gaan we naar een concert in het Opera House: Harp legends. Paul gaat ook mee en hoewel hij al zijn hele leven in Australië woont en meerdere keren in Sydney is geweest heeft hij  nog nooit een concert in het Opera House bezocht! Natuurlijk hebben we ook hier de nodige foto's gemaakt. Helaas vonden er veel verbouwingen rond het Opera House plaats en stonden er veel steigers e.d. maar dat mocht de pret niet drukken.

Na even iets gegeten te hebben en ons in " gala"  te hebben gekleed gingen we met de bus naar het concert. Ook s'avonds is het op circulair square gewoon druk. De meeste barretjes zijn er dan ook 24 uur open. In het Opera House was ons concert in de grote Concert Hall en we denken dat er toch wel zo'n 2500 mensen in kunnen. Wij zaten helemaal op de laatste rij en wat mij betreft waren dat perfecte plaatsen: we konden de hele zaal overzien. Het concert was geweldig alleen Nico viel bij het laatste werk in slaap! Bastiaan vond het helemaal geweldig want er waren maar liefst 7 hoornisten!(stel je voor, allemaal bells up).  Na het concert nog even iets gedronken in de barretjes op circulair square en met de trein weer terug naar ons verblijf. Morgen alweer terug naar Brandy Hill, de tijd vliegt hier voorbij.

1. Dennis, Rian en Sven:
    29 juli 2014
    Hallo vakantiegangers!!
    Jullie maken ons steeds meer jaloers hoor.
    Vooral mij (Rian) natuurlijk met dat concert met veel hoorn en bells up :):):)
    Goed om te horen dat jullie elke dag weer genieten en vele mooie plaatsen bezoeken. Mooi hoor die foto's. Groeten aan iedereen!!
  2. Gabrielle:
    29 juli 2014
    Ja, ik dacht al wel dat Bastiaan je daarmee jaloers zou maken...maar we wilden het toch met je delen! Groetjes aan je mannen.