Tree top hill adventure

2 augustus 2014 - Seaham, Australië

Gisteren zijn we er op uit gegaan met de auo naar The Hunter wetlands. Deze wetlands liggen tussen Raymond Terrace en Newcastle. Prachtige omgeving met bomen die met hun voeten in het water staan en hele weilanden die als een soort moeras werken. Omdat het natuurlijk winter is viel het met de ' nattigheid' nog wel mee en waren er waarschijnlijk ook niet zoveel vogels als normaal. The Hunter wetlands hebben een fokprogramma voor de freckled duck ( stippeleend), the dinosaur duck, die nog voor de zwaan, gans en eend bestond. Door dit programma is de eend nu niet meer met uitsterven bedreigd maar nog wel kwetsbaar.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om te kijken naar netball, de sport waaraan de meiden van John, Abi en Ava, doen. Het lijkt een beetje korfbal en is erg populair in Australië. Ze moeten er eerst een half uur naar toe rijden voordat ze bij het sportveld zijn. De meiden zijn erg sportief!

De middag zijn we met z'n allen naar Tree top hills adventure geweest. Dit hadden de jongens gekregen voor hun verjaardag. Een heel parcours door de boomtoppen met allerlei hindernissen.  Wij dames hebben de heren van de grong af goed gecoacht en gezorgd voor een versnapering. Het was wel leuk om ze zo door de bomen te zien glijden met de ' flying fox'. s'Avonds heerlijk uit eten geweest met de hele familie in Raymond Terrace en alweer zijn er een paar dagen voorbij.

Maandag gaat het met het vliegtuig naar Brisbane om daar de camper op te halen voor onze 14-daagse camperreis.

1. Rob:
    4 augustus 2014
    Mooie reisverhalen gabrielle, wat een belevenis!!!
    Veel plezier op jullie campertour .... Enjoy

Gr. Rob